ÅRSHJUL FOR Krarup Friskole

Årshjul1.jpg

ANDRE AKTIVITETER I LØBET AF ÅRET:

Fællesspisning

Flere gange om året arrangeres der fællesspisning på skolen, som oftest på en fredag. Her er det frivillige der står for arrangementet, hvor man låner skolekøkkenet til madlavningen og der serveres mad til alle interesserede både med tilknytning til skolen og folk fra lokalområdet. Det står frit for dem der laver maden om der skal være et tema til aftenens mad. Der betales et beskedent beløb, der dækker omkostningerne til maden. Skulle der være et overskud går dette til skolen.

Sponsorcykelløb

Bestyrelsen står hvert år for at arrangere et sponsorløb, hvor der enten cykles eller løbes penge ind til skolen. Alle interesserede har mulighed for at deltage. Man sørger selv for at finde en eller flere sponsorer, der hver binder sig for et lille beløb for hver omgang der bliver løbet. Sponsorerne kan enten være familiemedlemmer, venner eller forretningsdrivende.
Beløbene der tjenes ind ved dette arrangement går ubeskåret til elevernes bankkonto, som de selv råder over. De beslutter på et fællesmøde, hvad pengene skal gå til. Som oftest er det nyt ude-legetøj og en skolefest med diskotek der står højt på ønskelisten.